Hoogwaardig ruw koolstofmateriaal wordt gebruikt om dit framemateriaal te produceren in onze eigen composietfabriek met een hoge stijfheid-gewichtsverhouding. Het frame en de achterbrug zijn geassembleerd en gegoten als één doorlopend stuk in een eigen productieproces genaamd Modified Monocoque Construction.
Deze professionele XC-racemachine combineert het nieuwe FlexPoint Pro-veersysteem met een superlicht volledig carbon frame en raceklare geometrie. Het is het ultieme wapen voor technisch cross-country terrein.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Ultra efficiënt
Next-generation advanced carbon frame en achterbrug zijn 241 g lichter dan de vorige versie. Het trapasgedeelte is stijver voor snellere acceleratie, en een steilere zitbuis brengt de rijder in een efficiënte klimpositie.
Superieure controle
FlexPoint Pro-suspension levert 100 mm soepele, actieve achterwaartse veerweg. Het frame heeft een moderne XC-geometrie, waaronder een balhoofdbuis van 67,5 graden en een geveerde voorvork van 110 mm voor technische afdalingen.
29er stabiliteit en snelheid
De frame geometrie en suspension zijn geoptimaliseerd voor snelle en stabiele 29-inch wielen. Een langere reach en een vernieuwde cockpit bevatten een 35mm carbon stuur en een legering stuurpen boosten de balans en stabiliteit op XC-terrein.
Advanced-Grade Composite Frame
FlexPoint Pro
Ontwikkeld als superlicht veersysteem voor XC-fietsen die efficiëntie, controle en responsief rijgedrag vereisen, levert dit systeem met single-pivot ontwerp in combinatie met een carbon linkage 100 mm veerweg. Het is ontworpen met een volledig carbon achterbrug om het framegewicht te minimaliseren.
XC race geometrie
Het superlichte carbon frame is geoptimaliseerd voor efficiëntie en controle met een vernieuwde balhoofdhoek van 67,5 graden, een langere reach en een verende voorvork van 110 mm voor snelle, technische XC-prestaties.
OverDrive
Giant's originele oversized vorkbuis-technologie. De oversized balhoofdlagers (1 1/4 "onder en 1 1/8" boven) en de taps toelopende stuurbuis zorgen samen voor een optimale stuurstijfheid, ontworpen om nauwkeurige stuurprestaties te bieden.
Vernieuwde cockpit
Nieuwe Giant Contact SL stuurpen en carbon stuur met een grotere diameter van 35 mm en voldoende breedte voor meer controle en hefboomwerking tijdens het afdalen, sprinten en klimmen.
Boost technologie
Bredere naven (110 mm voor/148 mm achter) resulteert in stijvere wielen voor extra controle plus meer bandenspeling en een verbeterde kettinglijn om de prestaties van de aandrijflijn te verbeteren.
Advanced Forged Composite Rocker Arm
Een ultramodern hogedrukgietproces wordt gebruikt om de carbon rocker arm te produceren, waardoor deze lichter, stijver en sterker is dan een aluminium versie.
PowerCore
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 86 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Carbon WheelSystem
Lichtgewicht, stijve en duurzame carbon wielen en tubeless banden zorgen voor raceklare efficiëntie en nauwkeurige handling.
Geïntegreerde kabelgeleiding
Nieuw ontwerp voor interne kabelgeleiding biedt een strakke look en prestaties voor derailleur-, rem- en dropperpostkabels en behuizing.
Custom Chain Guide
De geheel nieuwe Giant/MRP-chain guide vermindert de kans dat de ketting van het kettingblad valt op ruw, technisch XC-terrein.